ACTES / PROCEEDINGS decorative dots 



Mathew Adkins - The Application of Memetic Analysis to Electroacoustic Music

Olivier BaudouinStria by John Chowning: Last Improvements

Alex Bennett - Sounds and Structure of Electroacoustic Music: Investigating the Phenomenon of ‘Key Sounds’

Sébastien Béranger - Du maniement de l’outil à la virtuosité de son utilisation...

Marie-Hélène Bernard - Le développement de la musique électroacoustique en Chine continentale [EMSAN session]

Romain Bricout - Les incarnations du sampler au XXe siècle : l’avènement du musicien-luthier

Michael T. Bullock - Noise to Signal: Instrumentalization and Self-Idiom

Ian Burleigh and Friedemann Sallis - Seizing the Ephemeral: Recording Luigi Nono’s A Pierre Dell’azzurro silenzio, inquietum. A più cori (1985) at the Banff Centre

Hui-Mei Chen - The Electro-acoustic Music in the Higher Education in Taiwan – Its Evolution and Its Reception [EMSAN session]

Andrea Cohen - Musique concrète et art radiophonique : allers-retours

Pierre Couprie - Analyser la musique électroacoustique avec le logiciel iAnalyse

John Dack - Excentric sounds/balanced sounds and the “Sublime”

Francis Dhomont - Vers un classicisme de l'écriture acousmatique

Jean-Louis Di Santo - L’objet sonore 60 ans après : entre objectivité et subjectivité

Frédéric Dufeu - Temps réel et temps différé dans l’instrument de musique numérique

Simon Emmerson - Pulse, Meter, Rhythm in Electro-Acoustic Music

Julio d’Escriván and Paul Jackson - Applied Plunderphonia: tagging electronic music with electronic music

Ioanna Etmektsoglou, Andreas Mniestris, and Theodore Lotis - Balancing Between Schafer and Schaeffer in Refining Young Children’s Aural Perception within an Ecological Approach to Education

Elsa Filipe - Le rôle des systèmes informatiques dans les œuvres Xatys de Daniel Teruggi et Lituus de José Manuel López-López

Martin Flasar - The East of the West: The conditions under which electroacoustic music existed in Czechoslovakia, 1948-1992

Robert J. Frank - Analysis of Form and Cadence in Musique Concrète via Temporal Elements

Evelyne Gayou - « Faire & entendre » ou Les procédures de composition d’hier et d’aujourd’hui au GRM

Yann Geslin et Noémie Sprenger-Ohana - Abstraction et symbolisation dans la représentation des musiques électroacoustiques : un exemple de transcription à niveaux multiples de L'oiseau moqueur réalisé à l'aide de l'Acousmographe

Robert Gluck - Jazz and Electroacoustic Music, Early Encounters: The Mwandishi Band

James Harley - From Trains to Plains: An Historical-Critical Consideration of Soundscape Composition

Anna-Marie Higgins - At the Chalkface: Using Aspects of Roger Doyle’s Works to Introduce Electroacoustic Music to Secondary School Music Students

Jonathan Impett - Being Itself: Improvised Electronic Music as Simulation, Interface and Shadow-Maker

Hiromi Ishii - From Trains to Plains: An Historical-Critical Consideration of Soundscape Composition [EMSAN session]

Brian Kane - L’acousmatique Mythique : Reconsidering the Acousmatic Reduction and the Pythagorean Veil

Gary Kendall - What is an Event? The EVENT Schema in Relation to Listening and Electroacoustic Cognition

Peiman Khosravi - Exploring the Boundaries of Spectral Space and Tonal Pitch Space

Yuriko Kojima - Listening to the Sound: Meanings in Making Music [EMSAN session]

Phivos-Angelos Kollias - Music and Systems Thinking: Xenakis, Di Scipio and a Systemic Model of Symbolic Music

Sanne Krogh Groth - The Stockholm Studio EMS during its Early Years

Leigh Landy - On the Paradigmatic Behaviour of Sound-Based Music

Hsien-Sheng Lien - Sound, Song and Cultural Memory – Concerning the History of Electroacoustic Music in Taiwanc [EMSAN session]

Eric Lyon - Dynamic Archiving

Andra McCartney - Reception and reflexivity in electroacoustic creation

Tatjana Boehme-Mehner - La réflexion du développement de la musique électroacoustique entre la France et l’Allemagne – une histoire de ruptures

Bertrand Merlier - Vocabulaire de la perception de l’espace dans les musiques électroacoustiques composées ou spatialisées en pentaphonie

Raúl Minsburg and Fabián Beltramino - The Quotation in Electroacoustic Music

Makiko Mizuno - Electroacoustic music in cultural context — two points towards sound materials and structure [EMSAN session]

Rosemary Mountain - Sorting Sounds: Testing Tools and Strategies

Christopher Murray - The Timbres of Timbres-durées : Between Note and Objet Musical

Kevin Patton - Kevin Patton - Timescale and Gesture in Approaches to Morphological Representation of Electroacoustic Sound

Isabel Pires - Quelques réflexions sur les rapports entre l’électroacoustique et la musique instrumentale de Xenakis : le cas de la Légende d’Eer et Jonchaies

Anna Rubin - Sonic Metaphor and Narrative in Dhomont’s Forêt profonde

Nathalie Ruget - L’invention de sons animés et mouvants capables d’influencer la progression d’un texte ou de le révéler. Das atmende Klarsein, Luigi Nono

Simonetta Sargenti - Technologie et écriture instrumentale dans les œuvres de Luigi Nono

Paul Scriver - From Cacophony to Symphony -- Holistic Listening and How Engendering a Musical Sensibility to the Soundscape Might Help to Heal the Environment, and Enrich our Culture

Elisa Teglia - Création de sons et emploi d’outils : les travaux de Nono, Berio et Maderna au Studio di Fonologia Musicale de Milan

Vincent Tiffon - L’influence de l’outil : pour une étude raisonnée des interactions entre innovations techniques et inventions musicales en audiosphère

Gaël Tissot - La musique électroacoustique de François Bayle : un éclairage par la métaphore visuelle

Andrea Valle - Tableaux et gravures: a graph model for Schaeffer’s theory of listening

Hasnizam Abdul Wahid - A Review on ‘Experimentation’ and Exploration on Installation Electroacoustic Work in Malaysia [EMSAN session]

Rob Weale - Exploring our relationships with sound-based music

Ivan Zavada - Confluence of Techné and Musical Thought: 3D-Composer, a Software for Micro-Composition

Proceedings editor: Olivier Baudouin

Back to the Topback to top
Return to the EMS-08 Homepage