EMS06 - Terminology and Translation - Beijing

Simon Atkinson
Interpretation and musical signification in acousmatic listening

Mark Ballora
Teaching Electroacoustic Music: Issues of History, Context, Pedagogy, and Student Expectation

Marc Battier
What’s in a name? The naming of new forms of music in the twentieth century

Bruno Bossis
Des index aux bases de connaissances : prospection sémantique pour une musicologie de l’électroacoustique

Tatjana Böhme-Mehner
Reproduction par traduction : Préjugés, Connotations, Images

Miha Ciglar
I.B.R. Variation 3

Criticalartware
Likn: A Flexible Platform for Information and Metadata Exchange

John Dack
Translating Pierre Schaeffer: Symbolism, Literature and Music

Jean Louis Di Santo
Proposition de terminologie structurée pour l’analyse et la composition musicales. Représentation et notation symboliques de la musique électroacoustique champs voisins : sémiotique et linguistique

Simon Emmerson
Appropriation, Exchange, Understanding

Takumi Endo & Nao Tokui:
Project Phonethica

Kenneth Fields
Electronic Music Terminology: Translation, Ontology, Knowledge Base

Henrik Frisk & Stefan Östersjö
Negotiating the Musical Work. An empirical study on the inter-relation between composition, interpretation and performance

Pablo Garcia-Valenzuela
Temporal Forces in Electroacoustic Music

Yann Geslin
Electroacoustic music: which natures and levels of representations?

Leigh Landy
Electroacoustic Music Studies and Accepted Terminology: You can’t have one without the other

Theodoros Lotis
The Concept of Textural Value. Adopting Terminology from the Theory of Light

Eric Lyon
Do We Still Need "Computer Music"?

Bertrand Merlier
Vocabulaire de l’espace et de la spatialisation des musiques électroacoustiques : présentation, problématique et taxinomie de l’espace

Kevin Patton
Morphological Notation for Interactive Electro-Acoustic Music

Lasse Thoresen
Spectromorphological Analysis of Sound Objects

Hasnizam Abdul Wahid
Electroacoustic Music Studies - Some Thoughts and Possibilitie

Alla Zagaykevych & Ivan Zavada
Évolution de la terminologie analytique au passage de la musique instrumentale à la musique électroacoustique dans un contexte local (Ukraine)

Laura Zattra
The critical editing of computer music